maandag 2 mei 2011

new york dag 5

het wordt een bietje saai maar we waren weer zo om half 6 op ...en natuurlijk gelijk op het nieus gezien wat er hoer allemaal gaande was we dachten as we maar naar het vrijheids beeld kunnen maar het viel gelukkig mee want die amerikanen moeten natuurlijk ook allemaal weer werken..dus gaande de dag keerde de rust ( zover je over rust kan spreken) terug in NY city.
angele is om 7 uur richting ons lievelinsg tentje gelopen voor een ontbijtje voor ons en om half 8 stapte we in de taxi die ons naar het meetingpoint zou brengen om met onze gids richting vrijheidsbeeld te gaan. daar aagekomen zat er al iemand heeeel anthousiast naar ons te zwaaien...wenne blije gup wast dieje gids...er kwamen nog 2 amerikanen bij en we gingen dus met 6 man op pad..met de subway naar battry park..we kregen overal uitleg van onze heeeeeeeeeeel enthousiaste gids

en robert jan hedde gij ons nie gezien ?? we zijn allemaal mee die stier op de foto gegaan die bij jou voor de deur staat geparkeerd .




het voordeel van met die gids op pad gaan was alle rijen en wachtende skippen en overal door kunnen lopen..dus we zaten gewoon gelijk op de boot richting staten island naar het vrijheids beeld..stervens koud was het op dieje boot..maar toch een paar fotos gescoort.







daar aangekomen hebben we afscheid genomen van onze gids we konden vanaf hier doen wat we wilde...ook zaten er overal audio tours bij..dus wisten we ook waar het overal over ging.
we hadden kaartjes voor tot de sokkel dus niet tot de kroon dat zou ik ook nooit halen mee menne nieuwe knie.
kwamen we daar aan wa denkte lift kapot dus ik zei da gaat me niet lukken 160 treden naar boven naar die sokkel 2 rangers opperde om me naar boven te brengen hahahahahaha maar da heb ik toch maar niet aangemomen...och germ die meensen durre rug anders.
maar ze hadden meelij mee men en gingen ff kijken..wij dus wachten en w denkte mochte we als eerste mee in de lift dus wij naar boven met de lift ikke blij...van boven alles bekeken..ook het museum met van alles erop en eraan heel intresant.
maar toen kwam het...naar beneden wa denkte...lift kapot en ginne ranger te bekennen..dus er zat niks anders op als 160 treden naar beneden te lopen mee een nieuwe knie die er 10 weken geleden in is gegaan..gelukkig was het een smalle trap en kon ik me goed vasthouden om de belasting iets minder te maken...het is me gelukt maar menne knie vuulde nie zo erg lekker moet ik eerlijk bekennen...maar goed verder gelopen aan de onderkant heel veel fotos gemaakt











toen weer op de boot naar het volgende adres...ellis island...het eiland waar vroeger de emigranten aankwamen als ze naar amerika kwamen...en dit vonden angele en ik zeeeeeeeeeeeer indrukwekkend...veel mensen zijn hier door een hel gegaan dat heb ik nooit zo geweten ...echt heel erg...gezinnen die uit elkaar werden gerukt en elkaar nooit meer hebben gezien,





dit is toch wel een must see in new york vind ik.
vandaar uit de boot weer gepakt naar battery park ons stacey 2 van die i love NY truien gekocht want die had het koud..


en we zijn mee de subway naar grand central station gegaan in de 42 ste straat...ons hotel zit in de 45 ste straat dus we dachten gaan we dat lopen...we begonnen net maar waren niet zeker of we goed gingen ik zei kom op we vatten een taxi...die taxi chauffeur kwam nie meer bij die zei het is niet waard...maar hij bracht ons netjes naar het hotel ongeveer 500 meter verder hahahahahahahaha...de meter begint bij 2,50 en wij moesten 2.90 betalen kan je nagaan hahahahahahahaha.
we hebben lekker 3 uurkus op onze kamer liggen kwallen op skype met iedereen...en lekker uitgerust...
we hebben een taxi gepakt naar de apple store bij central park en vandaaruit zijn we te voet helemaal afgezakt naar 45 street waar ons hotel ligt..we hebben weer wat leuke dingen geshopt en we hebben in de rij gestaan om een winkel in te kunnen...abercrom & fitch...hier moesten we voor bibi het een an ander halen en we hebben glijk ook maar geshopt daar kaaaaaaaaaaaaai leuke kleren hebben ze der....en je mag mee moddellen op de foto hahahahahaha



we zijn in ons lievelings tentje wisten eten....en zijn naar ons hotel gelopen waar we nu weer lekker aant relaxen zijn....onderweg waren we bij st patricks cathdredal een kerske aan het aan steken en ineens komen er wel 10 politie autos aanrijden en 2 bussen special forces meet allemaal honden en zwaar geschut dus ik zei naar buiten kom op en weg hier...dus wij weg...heel de kerk stond ineens vol mee van die zwart geklede politie mee mitrailleurs...waar voor ik zou het nie weten ???



onze buit van vanavond !!


morgen gaan we onze koffer pakken op ons gemakske....en wat later in de middag gaan we met de taxi naar new jersey voor onze 3 uur duurende diner cruise.....ben benieuwd...
voor nu houden we het voor gezien en ik ga ook nog ff lekker tv kijken.
tot morgen weer
groetjess marij en co

7 opmerkingen:

  1. Meiden wat zijn jullie toch goed bezig. Ik zit te smullen van jullie verhalen. Soms moet ik de zin wel 2x lezen vanwege het dialect, maar des te leuker. Hopelijk is je knie weer een beetje bijgekomen van al die trappen. Wat een belasting zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat jammer dat jullie je zo stierlijk verveeld hebben......Je loopt daar toch maar een beetje met je ziel onder je arm...;-). Je zal wel blij zijn dat de terugreis in het verschiet ligt!

    Gelukkig kan je knie al tegen een stootje, al helpen de kleine taxiritjes natuurlijk ook wel weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marij, wa kunde gij toch lekker vertellen en alles goed plannen.Ge kunt zo een reisbureauke beginnen zoals gij alles wit te plannen.
    Ik ben nie zo reislustig, mar as ik wir eens kriebels krijg dan meugde gij alles vur men vurbereiden !!!!
    Geniet nog van de leste dingen en tot gauw wir hier in Nederland
    Dikke kus en knuffels
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marij wa ben ik blij da gij mee men nar Turkije goat, hoef ik mun eige gin zurg te moake, gij wit alles. Groetekusssss Snietje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaja... Abercrombie is Koen zn favoriete wij blijven er meestal elke dag wel ff n uurtje ;) Haha Koen heeft ook dat luchtje wat je in de winkel ruikt dus als ie dat op heeft moet ik altijd aan die winkel denken ;) De modellen zijn ook wel grappig he... K zei al tegen Koen je moet wat gaan bij beunen daar... krijg je vast ook wat gratis :P

    Heb daarnet lesgegeven en toen zag ik dat er in Tilburg iets flink in de fik stond het is textielbedrijf Havivank aan de Dijkhuister straat echt dikke rookpluimen je kunt t goed ruiken en zien deel van de stad zwart...

    Nu ff mijn was opruimen en dan komen papa en Fry eten... zal daarna welus kijken of jullie op skype zijn want dan kun je ook een keer met papa kletsen :D

    Nou tis ook weer n heel verhaal...

    Liefs dikke X Bibi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een belevenissen...daar in New York dames.
    En weer prachtige foto's te zien hier.
    Ik moet zeggen dat Marij het weer tot in de
    puntjes goed heeft geregeld...
    Nog even en dan is het weer voorbij, wens jullie een goede reis terug.

    Groejes Sina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, liep even achter maar ben aan het bijlezen (druk, druk, druk ...). Wat een shoppingdag in Woodbury, dacht dat wij goed konden shoppen ... Wat een gigantische outlet he, niet normaal !

    En deze dag ook weer geweldige; leuke foto's bij het Vrijheidsbeeld en ook die met op de achtergrond New York vind ik erg mooi ! En inderdaad, de raging bull was bij mij voor de deur, helaas elkaar gemist !

    BeantwoordenVerwijderen