dinsdag 3 mei 2011

dag 6 new york

vanmorgen iets langer geslapen we waren om half 7 wakker op ons gemak koffers gepakt en om half 10 een taxi gepakt naar rockefeller plaza om daar te gaan ontbijten...weer naar de acrombe winkel een 3 kwartier in de rij gestaan om binnen te mogen zo druk dat het daar elke keer is.. naar central park gegaan en lekker in de zon een ijsje gegeten en mensen bekeken




we zijn naar madison avenue gelopen en vandaar afgezat naar ons hotel in 42 street.
daar hebben we lekker gelambald en geskypt met het thuisfront en lekker wat uitgerust het was een warme dag een dikke 25 graden.
om kwart over vier melden we ons bij de goei meens vur ons hotel die unne taxi zou regelen die ons naar new jersey zou brengen om daar op de boot te gaan hij had gezegt dat de taxi ongeveer 35 dollar zou kosten en dan de tol nog... wij in een taxi en wa denkte 200 meter voorbij het hotel stopt dieje taxi en gaat ie het adres in de tom tom zetten hij zegt dat het 78 dollar kost en dat het cash betaald moet worden...ik wist al vuile oplichter maar ik dacht laat hem maar eert eens kijken hoe lang we in de taxi zitten...
en ja hoor na 25 minuten waren we er...ik gaf hem 80 dollar en zei dat ik het heel zielig vond dat hij toeristen oplichte...
dat de concierge had gezegt dat het 35 dollar zou zijn en dat hij ons bij het hotel wegreed en dan de prijs pas zegt...
en geen creditcard acspeteerd en de meter niet aanzet en dat het maar een korte rit was...
ik zei maar dat gaaft niets ben blij met het geld dat je door oplichterij hebt verkregen ik heb je nummer genoteerd en je naam en dat geef ik door aan de concierge...ik kreeg gelijk mijn 80 dollar terug en hij zei wat ik dan wou geven ik zei nogmaals je licht gewoon de boel op dat doe je niet met toeristen..
ik zei ik zal je 50 dollar geven...zegt ie nog ik heb ook tol moeten betalen( 8 dollar) ik zei het is genoeg zo ...hij vroeg of ik het bij de concierge zou melden en ik zei zo ist goed en wij weg...daar heb ik zonne rot hekel aan dat oplichten van mensen...maar goed was opgelost met wat bluffen.
we waren er wat te vroeg maar het was heerlijk weer en om half 7 mochten we aan boord voor een adembenemende cruise van 3 uur...we hebben heeerlijk gegegeten en vonden het een super afsluiter van onze vakantie...dit blogje wordt een beetje kort want ik ben moe ...het is al over 11 en ik heb slaap...dus mensen even nog vertellen dat we met een kaaaai lieve taxi chauffeur zijn terug gereden en die vroeg dus 35 dollar..ik had nog de verkeerde straat opgegeven maar hij reed ons netjes naar de goede zonder extra kosten zo kan het dus ook..op mijn excuus hiervoor zijn hij geen probleem sweetheart mijn dag was gelijk weer goed...












we gaan nu lekker slapen mporgen vertrekken we naar huis dus ik kom thuis met een afsluiter van ons blog.
ik wil alvast iedereen bedanken die ons heeft gevold en vooral voor de leuke reacties erg lief van jullie daar genieten wij dan weer van..
groetjes en onze luikjes gaan dicht na een vermoeiende dag ( week )
gr marij en de rest

10 opmerkingen:

  1. Mooie sfeerbeelden zo met die lichtjes 's avonds aan ! Bedankt voor het delen ; goeie reis terug. Geniet nog zo lang mogelijk na van deze waanzinnige trip.
    Groetjes,

    Hilde en co

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gij zet nie bang Marij haha, vur da geld kende wir shoppe.
    Goeie reis terug
    Groetekussss Snietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's van de cruise!! een hele goeie terugreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Girlpower!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Goed gedaan Marij, gij laot de kaas nie van oe brood eten!!!



    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi avontuur met de taxidriver. Da hedde gij goe gedaan, meske!

    Goeie reis terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zeg jij bent een stoere vrouw, goed hoor zoals je die taxichauffeur de les hebt gelezen. Geweldig uitzicht op die cruise. Goede reis naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geweldige goeie bluf, Marij. Goed geregeld.
    Fijn terugreis. Ik heb genoten van jullie trip en jouw blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. N echte Scheepens laat zich niet afschepen he ;)... Ben benieuwd wat jullie precies gegeten hebben :D

    Heel veel plezier nog en tot gauw in NL...

    Liefs XXX Bibi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo....hopelijk heeft die vent zijn lesje geleerd, dat heb je goed opgelost, grote klasse!
    Wat is dat toch snel gegaan zo'n weekje, maar wat hebben jullie veel gezien en beleefd.
    Ik blijf het knap vinden dat je met een knie van 10 weken zo veel heb afgelopen.
    Een fijne reis terug en op naar een volgende vakantie.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt groot gelijk dat je je mond hebt opengetrokken tegen die taxichauffeur.
    Maar ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben gehad.
    Ik mis alleen 1 dingetje,zijn jullie niet bij de brooklyn bridge geweest?
    Of heb ik dat gemist want dat vind ik zo;n mooie brug en mag je niet missen vind ik.
    Maar misschien zijn jullie er wel geweest,daar ga ik maar vanuit hihi
    alle 3 een goede reis terug en tot gauw!!
    liefs van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen