donderdag 5 mei 2011

dag 7 onze laatste dag en onze terug reis

vanmorgen waren we om half 8 wakker zitten we net een beetje in het ritme en dan kunnen we naar huis toe.
op ons gemakse de laatste dingen in de koffer gepakt en toen zijn we aan de overkant bij cosi weesten ontbijten...het viel er met bakken uit...dus een paar uurtjes nog op pad gaan doe je niet voor je plezier.
wat dan...lekker terug naar de kamer dan maar en we hebben tot 12 uur dat we uit moesten checken...we hebben lekker tv liggen kijken en een dutje gedaan natuurlijk...we zijn moe mag je wel zeggen....heeeeel moe...onze vlucht vertrekt om 6.15 vanaf newwark...dus we dachten we gaan om 12 uur gewoon naar het vliegveld en dan hangen we maar wat op het vliegveld rond..
dus wij uitgescheckt en naar de portier voor een taxi naar new wark....heel de week hebben we met de portiers praatjes gemaakt en gezellig gedaan wat nu dus werd beloond.. voor 10 dollar boven taxi tarief mochten we in een stertch witte limo naar newark...12 personen konden derin...we hadden er wel oren naar natuurlijk...bleek ook de tol er al in te zitten zodat we maar net zo duur uit waren als onze taxi van de heenweg alleen nu dus mee unne grote witte limo...de portier zei en veel fotos maken hoor...die zag wel da wij normaal nie in unne limo zitten hahahahahaha.
we waren dus op tijd op het vliegveld we zijn ingescheckt en door de security...angele werd gecontroleerd op explosieven..je houd je hand op ze gaan er met een doekje overheen en dan leggen ze dat doekje ergens onder om te controleren of er restanten van explosieven aan je hand zitten...niet dus er was wel meer security iedereen kreeg ook een bodyscan..dus daar hebben we wel een uurtje in de rij gestaan... toen zijn we weesten eten in een kaaaai leuk tentje waar je terug ging in de tijd een oud amerikaans cafe dus...het eten was echt lekker en heel gezellig...vandaar naar onze gate gelopen nog wat dingen gekocht onderweg.
nog een keer ergens een lekkere milkshake op en toen was de tijd daar om echt afscheid te nemen van new york...en in ons vliegtuig te stappen op weg naar brussel waar onze mennekes ons op komen halen...we zijn ook wel weer blij dat we naar huis gaan...
we hadden weer hetzelfde vliegtuig dus met die leuke schermkus mee alles erop en eraan
het vliegtuig zat voor 90% vol...en wat denk je we hebben maar 6 uur en 20 minuten erover gevlogen en kwamen een uur te vroeg aan...gelukkig stonden onze fer en andre al ons op te wachten want die waren toch vroeg van huis weggegaan omdat ze dan geen fille hadden en anders sta je stil rondom brussel..
bij onze fer kreeg ik een prachtige bos bloemen als dank voor het regelen van onze vakantie...we hebben daar nog een bakske koffie en op en zijn afgedaald naar helmond...waar een prachtig bloemstuk klaar stond van menne schat mee welkom thuis...ook voor ons stacey stond er een mooi bloemstuk met welkom thuis stacey...erg leukkk en lief.
intussen heb ik al 4 uur op de bank liggen slapen want ik moet hier wel een paar daagjes van bij komen...maar ooww owww owww wat was het een super leuke fijne vakantie...maar aan alle dingen komt een eind ook aan mooie dingen.
dus this is the end

--------------------------------------------------
onze eind conclusie

we hebben een super geweldige once in a lifetime vakantie gehad....maar angele en ik zijn het er over eens dat we niet elk jaar hierheen zouden gaan ( willen )...we hebben zo goed als alles gezien wat we wilden zien ...we zijn super shoppers maar omdat nu perse in new york te moeten doen....nou nee dat kan wat ons betreft net zo goed in orlando of ergens anders in de states,daar hoef ik niet voor naar new york..we hebben ook het meeste geshopt in woodburys premium outlet.
dus new york zal niet vlug in de herhaling gaan hier...een fantastische stad die nooit slaapt...eeen drukte van jewelste de mensen hebben allemaal haast en zijn toch wel minder gedienstig als bv in orlando..niet allemaal natuurlijk..
we vinden het echt super dat we het gezien hebben ...hadden het niet willen missen voor geen goud...maar het is zo goed geweest.
we kijken alle 3 terug op een super leuke week met zijn driekus..we hebben het kaaaai gezellig gehad een heel goed hotel vonden we the rooseveldt heel centraal gelegen overal op loopafstand van en voor 5 dollar taxi ben je ook overal...het is de stad van de mogelijkheden...
nogmaaals iedereen bedankt voor het volgen van ons blog we zetten er een streep onder en kijken al weer uit naar onze volgende vakantie...

stacey en ik gaan samen met andre in augustus 2 weken cruisen met carnival vanaf barcelona waar we super veel zin in hebben... en angele gaat mee onze fer, mee durre caravan naar winterswijk een heerlijke fietsvakantie in eigen land in de grote vakantie..
bedankt voor alle leuke lieve reacties dat heeft me de inspiratie gegeven om elke avond hoe moe ik ook was het blog nog even te updaten.
heel veel groetjes angele stacey en marij

dinsdag 3 mei 2011

dag 6 new york

vanmorgen iets langer geslapen we waren om half 7 wakker op ons gemak koffers gepakt en om half 10 een taxi gepakt naar rockefeller plaza om daar te gaan ontbijten...weer naar de acrombe winkel een 3 kwartier in de rij gestaan om binnen te mogen zo druk dat het daar elke keer is.. naar central park gegaan en lekker in de zon een ijsje gegeten en mensen bekeken

we zijn naar madison avenue gelopen en vandaar afgezat naar ons hotel in 42 street.
daar hebben we lekker gelambald en geskypt met het thuisfront en lekker wat uitgerust het was een warme dag een dikke 25 graden.
om kwart over vier melden we ons bij de goei meens vur ons hotel die unne taxi zou regelen die ons naar new jersey zou brengen om daar op de boot te gaan hij had gezegt dat de taxi ongeveer 35 dollar zou kosten en dan de tol nog... wij in een taxi en wa denkte 200 meter voorbij het hotel stopt dieje taxi en gaat ie het adres in de tom tom zetten hij zegt dat het 78 dollar kost en dat het cash betaald moet worden...ik wist al vuile oplichter maar ik dacht laat hem maar eert eens kijken hoe lang we in de taxi zitten...
en ja hoor na 25 minuten waren we er...ik gaf hem 80 dollar en zei dat ik het heel zielig vond dat hij toeristen oplichte...
dat de concierge had gezegt dat het 35 dollar zou zijn en dat hij ons bij het hotel wegreed en dan de prijs pas zegt...
en geen creditcard acspeteerd en de meter niet aanzet en dat het maar een korte rit was...
ik zei maar dat gaaft niets ben blij met het geld dat je door oplichterij hebt verkregen ik heb je nummer genoteerd en je naam en dat geef ik door aan de concierge...ik kreeg gelijk mijn 80 dollar terug en hij zei wat ik dan wou geven ik zei nogmaals je licht gewoon de boel op dat doe je niet met toeristen..
ik zei ik zal je 50 dollar geven...zegt ie nog ik heb ook tol moeten betalen( 8 dollar) ik zei het is genoeg zo ...hij vroeg of ik het bij de concierge zou melden en ik zei zo ist goed en wij weg...daar heb ik zonne rot hekel aan dat oplichten van mensen...maar goed was opgelost met wat bluffen.
we waren er wat te vroeg maar het was heerlijk weer en om half 7 mochten we aan boord voor een adembenemende cruise van 3 uur...we hebben heeerlijk gegegeten en vonden het een super afsluiter van onze vakantie...dit blogje wordt een beetje kort want ik ben moe ...het is al over 11 en ik heb slaap...dus mensen even nog vertellen dat we met een kaaaai lieve taxi chauffeur zijn terug gereden en die vroeg dus 35 dollar..ik had nog de verkeerde straat opgegeven maar hij reed ons netjes naar de goede zonder extra kosten zo kan het dus ook..op mijn excuus hiervoor zijn hij geen probleem sweetheart mijn dag was gelijk weer goed...

we gaan nu lekker slapen mporgen vertrekken we naar huis dus ik kom thuis met een afsluiter van ons blog.
ik wil alvast iedereen bedanken die ons heeft gevold en vooral voor de leuke reacties erg lief van jullie daar genieten wij dan weer van..
groetjes en onze luikjes gaan dicht na een vermoeiende dag ( week )
gr marij en de rest

maandag 2 mei 2011

new york dag 5

het wordt een bietje saai maar we waren weer zo om half 6 op ...en natuurlijk gelijk op het nieus gezien wat er hoer allemaal gaande was we dachten as we maar naar het vrijheids beeld kunnen maar het viel gelukkig mee want die amerikanen moeten natuurlijk ook allemaal weer werken..dus gaande de dag keerde de rust ( zover je over rust kan spreken) terug in NY city.
angele is om 7 uur richting ons lievelinsg tentje gelopen voor een ontbijtje voor ons en om half 8 stapte we in de taxi die ons naar het meetingpoint zou brengen om met onze gids richting vrijheidsbeeld te gaan. daar aagekomen zat er al iemand heeeel anthousiast naar ons te zwaaien...wenne blije gup wast dieje gids...er kwamen nog 2 amerikanen bij en we gingen dus met 6 man op pad..met de subway naar battry park..we kregen overal uitleg van onze heeeeeeeeeeel enthousiaste gids

en robert jan hedde gij ons nie gezien ?? we zijn allemaal mee die stier op de foto gegaan die bij jou voor de deur staat geparkeerd .

het voordeel van met die gids op pad gaan was alle rijen en wachtende skippen en overal door kunnen lopen..dus we zaten gewoon gelijk op de boot richting staten island naar het vrijheids beeld..stervens koud was het op dieje boot..maar toch een paar fotos gescoort.

daar aangekomen hebben we afscheid genomen van onze gids we konden vanaf hier doen wat we wilde...ook zaten er overal audio tours bij..dus wisten we ook waar het overal over ging.
we hadden kaartjes voor tot de sokkel dus niet tot de kroon dat zou ik ook nooit halen mee menne nieuwe knie.
kwamen we daar aan wa denkte lift kapot dus ik zei da gaat me niet lukken 160 treden naar boven naar die sokkel 2 rangers opperde om me naar boven te brengen hahahahahaha maar da heb ik toch maar niet aangemomen...och germ die meensen durre rug anders.
maar ze hadden meelij mee men en gingen ff kijken..wij dus wachten en w denkte mochte we als eerste mee in de lift dus wij naar boven met de lift ikke blij...van boven alles bekeken..ook het museum met van alles erop en eraan heel intresant.
maar toen kwam het...naar beneden wa denkte...lift kapot en ginne ranger te bekennen..dus er zat niks anders op als 160 treden naar beneden te lopen mee een nieuwe knie die er 10 weken geleden in is gegaan..gelukkig was het een smalle trap en kon ik me goed vasthouden om de belasting iets minder te maken...het is me gelukt maar menne knie vuulde nie zo erg lekker moet ik eerlijk bekennen...maar goed verder gelopen aan de onderkant heel veel fotos gemaakt

toen weer op de boot naar het volgende adres...ellis island...het eiland waar vroeger de emigranten aankwamen als ze naar amerika kwamen...en dit vonden angele en ik zeeeeeeeeeeeer indrukwekkend...veel mensen zijn hier door een hel gegaan dat heb ik nooit zo geweten ...echt heel erg...gezinnen die uit elkaar werden gerukt en elkaar nooit meer hebben gezien,

dit is toch wel een must see in new york vind ik.
vandaar uit de boot weer gepakt naar battery park ons stacey 2 van die i love NY truien gekocht want die had het koud..

en we zijn mee de subway naar grand central station gegaan in de 42 ste straat...ons hotel zit in de 45 ste straat dus we dachten gaan we dat lopen...we begonnen net maar waren niet zeker of we goed gingen ik zei kom op we vatten een taxi...die taxi chauffeur kwam nie meer bij die zei het is niet waard...maar hij bracht ons netjes naar het hotel ongeveer 500 meter verder hahahahahahahaha...de meter begint bij 2,50 en wij moesten 2.90 betalen kan je nagaan hahahahahahahaha.
we hebben lekker 3 uurkus op onze kamer liggen kwallen op skype met iedereen...en lekker uitgerust...
we hebben een taxi gepakt naar de apple store bij central park en vandaaruit zijn we te voet helemaal afgezakt naar 45 street waar ons hotel ligt..we hebben weer wat leuke dingen geshopt en we hebben in de rij gestaan om een winkel in te kunnen...abercrom & fitch...hier moesten we voor bibi het een an ander halen en we hebben glijk ook maar geshopt daar kaaaaaaaaaaaaai leuke kleren hebben ze der....en je mag mee moddellen op de foto hahahahahaha

we zijn in ons lievelings tentje wisten eten....en zijn naar ons hotel gelopen waar we nu weer lekker aant relaxen zijn....onderweg waren we bij st patricks cathdredal een kerske aan het aan steken en ineens komen er wel 10 politie autos aanrijden en 2 bussen special forces meet allemaal honden en zwaar geschut dus ik zei naar buiten kom op en weg hier...dus wij weg...heel de kerk stond ineens vol mee van die zwart geklede politie mee mitrailleurs...waar voor ik zou het nie weten ???

onze buit van vanavond !!

morgen gaan we onze koffer pakken op ons gemakske....en wat later in de middag gaan we met de taxi naar new jersey voor onze 3 uur duurende diner cruise.....ben benieuwd...
voor nu houden we het voor gezien en ik ga ook nog ff lekker tv kijken.