donderdag 28 april 2011

vertrek en eerste dag new york

laat mee eerst eens zeggen dat ik dit stukje zit te typen terwijl we 2 uurkus onderweg zijn en boven de atlantische oceaan vliegen....
maar we beginnen natuurlijk bij het begin zoals alle verhaaltjes...
er waren eens 3 vrouwkus die mee zijn 3 kus naar new york gingen voor een week en dat zijn wij dus..
angele marij en stacey.
nogmaals wil ik zeggen let nie op spelfouten of hoofdletters want ik doe dees vur men lol.
vanmorgen werd ik 2 minuten voor 3 wakker...net voor de wekker want die zou om 3 uur aflopen...onder de douche gesprongen...ons stacey wakker gemaakt die onder de douche.
en als laatste menne husband die ons wegbrengt naar brussel onder de douche..
ik zaat al beneden ff op menne hyves men boerderij leeg te halen en de kadotjes versturen ook van andre en ons stacey der boerderie..happy harvest spel....
ik ben even de hond uit gaan laten en die had al door och jee het gaat weer gebeuren de koffers staat klaar ze laten men weer in de steek...maar we hebben onze quincey uitgelegd dat het baasje niet meegaat en dat die straks weer thuiskomt...dat hij tussen de middag uitgelaten wordt door hanneke menne zwemmaat samen mee hullie hundje tieske...en als tieske in beeld komt ist goed.
dus dun hond ook gerustgesteld.
we hebben al een brooike gebakken aai aachter onze kiezen als we om 5 over 5 de bouvignehof uitrijden onderweg naar goirle onder de rook van tilburg om angele op te pikken.
we hebben nie inne keer hoeven stoppen vur een rooi licht..dus kwart voor 5 reden we de louise couperesdreef binnen...onze koffers overgeladen in dun auto van angele ...onze fer zijn bus kon nergens in een parkeergarage dus hebben we de kangoo van angele meegenomen...daar kon makkelijk 3 man achterin en al onze bagage..
onze fer reed onder begeleiding van tommie tom tom feiloos naar brussel met de nodige regenbuikus onderweg...ik stapte in de auto en dacht ...ja hoor dit wordt hum weer...ik ga ziek worden...vroeger had ik dat altijd...ziek ziek en nog eens ziek als ik ga vliegen en echt kotsen spauwen uit men tenen uit...ik voelde me bleek weg trekken onze fer de raamopen gezet en gelukkig zonder overgeven aangekomen daar gelijk naar de wc en alles deruit gegooid en ik voelde me echt beroerd...dat heeft te maken met spanning en het heel vroeg opstaan...de laatste jaren heb ik er niet zo veel last van gehad...maar ik kan me menig vlucht herinneren naar aruba of usa dat ik heel de vlucht stront ziek ben geweest...
natuurlijk gingen andre en onze fer mee naar binnen om een bakske koffie te drinken en afscheid te nemen..
we stonden tweede in de rij om in te checken en waren dus vlug klaar..het stikt er van de orthodoxe joodse mensen op het vliegveld niet wetend dat die allemaal in ons vliegtuig zouden zitten.
gaanderweg knapte ik toch een klein beetje op omdat het fris was op het vliegveld..
toen iedereen zijn bakske koffie op had zijn we naar gate B gegaan en hebben we afscheid genomen...van onze husbands...z0nder tranen wel te verstaan...andre stond mee een big smile ( die is gewend da hum vroukus er alleen op uittrekken ) maar onze fer stond toch maar wa beteuterd te kijken moet ik eerlijk zeggen angele is nog nooit een week van huis geweest .....na 35 jaar hwulijk nu dus dun eerste keer.



andre heey rust als ons stacey en ik op vakaantie zijn.( we gaan ook altijd in okt een week met hart voor muziek naar turkije met 20 nederlandstalige artiesten)..maar goed onze fer zwaaide ons ook enthousisast uit hoor...
gaanderweg knapte ik toch wel wat op waar ik heel blij mee was...want een hele vlucht mee een kotszak op je knieeen zitten is geen avontuur kan ik uit ervaring vertellen.
ik werd er uitgepikt voor een full body check...werd helemaal gefouleerd moest schoenen uit ( dus ik zei dan moet ik even gaan zitten want ik heb pas unne nieuwe knie en kan dat niet staand...da was goed...heel menne bagage werd doorgespit..en ik zei tegen da vrouwke da ik me nie zo lekker voelde..dat zag ze dus..dat was verdacht hahahaha...ze zei probeer te ontspannen dadelijk en laat die stress los dan komt het goed.
natuurlijk was alles in orde met de bagage..en konden we instappen...nou echt ik denk dat 20 % van het vliegtuig vol zat met orthodoxe joodse mensen...maar ik kan er niks lschts van zeggen...heeeeel veel kids hadden ze bij en ik heb er geen eentje gehoord..
het voordeel was dat we alle zakjes pretzels van hun kregen want we zaten der midden in-) dus reslutaat 34 zakjes pretzels hahahahahahahaha.
we zitten in een heel recent vliegtuig alles ziet er netjes en nieuw uit...allemaal een eigen groot schermpje met een afstandbediening erbij...zelfs je lichtje werkt met een afstandsbediening..
we vliegen trouwens met continetal...geboekt lufthansa uitgevoerd door continetal...ons stacey en angele zitten natuurlijk harry snotter te kijken...en ik heb een potje solitaire en majong gespeeld op dat systeem...erg leuk hoor moet ik zeggen..je kan er zelfs kruiswoord raadsels op doen en heb de keuze uit echt hondereden films.
ze zijn net lnags geweest met het eten en wa denkte...juist ja...chicken of...nee geen pasta deze keer....lasanga hahahahah..stacey hee lasanga op en angele en ikke kip...verders zullen we hier maar niet veel over vertellen.
de stewardessen hadden het heel druk met allemaal speciale maaltijden coosjer natuurlijk..maar goed dat hebben we dus achter de rug en ik dacht laat men alvast maar ins da stukske tot nou doen dan heb ik dat alvast gehad..
intussen ben ik weer helemaal de oude...heb wat ontspannings dingen gedaan en het is steenkoud in het vliegtuig dus dat heeft ook wel geholpen...we zitten nou een bietje heen en weer te schudden van de turbulentie maar da maag de pret nie drukken...we hebben nog een aantal uurkus te gaan...en ik ga in het hotel weer verder mee dees as gullie het goed vind.
oww ja andre...gin zurgen...ze kwamen net mee het tax free kerke langs en wa denkte....ik heb niks gekocht...goed van men war -) ze hadden niks wa ik wou hebben..
vur bibi...jullie moeder die hee een dekentje op durre schoot liggen in het plastick..ik zee al tegen der tis goed da andre dur nie bij is aanders mogde da nie meenemen..die is veul te eerlijk die goeie meens van men.
vur hanneke en jan...bedankt voor de hond uitlaten harstikke fijn van jullie..
en ttegen iedereen....kaai leuk dat jullie ons blog volgen...
ik hou het voor gezien mee typen ...tot straks..


het avontuur gaat verder want wat nu komt was wel een avontuur..
met nog 3 kwartier te vliegen begint da vliegtuig ineens te stijgen en te draaien...dus ik zei we vliegen terug...meteen paniek ik dacht we worden gekaapt :-)..nou de piloot legde uit dat er heel erge wind op newwark was en tornados donder en bliksem en dat ze daar al 90 minuten aan de grond stonden en wij gingen dus een uur boven canada rondjes draaien....maar na dat uur melde de piloot dat ze slechte verbinden hadden en richting new york gingen vliegen op goed geluk en als new wark niet zou kunnen dan zou het vliegveld van new jersey de tweede keus zijn,,,
de kerosine raakte op en ze konden niet meer wachten...
en net voor newwark hoorde we dat we als laatste mochten landen de rest moest allemaal uitwijken sommige zelfs naar boston...ons vliegtuig zat flink vol met mensen die naar houston moesten en die hadden maar anderhalf uur overstap maar der vloog niks meer..dus helaas...op het vliegveld was het ook lekker..niet druk...dus snel door customs en gelijk je koffers ..taxi in en naar de roosevelt hotel
we vinden het een prachtig old fashion echt amerikaans hotel overal op een steenworp afstand..



.we hebben onze koffers uitgepakt en zijn gelijk naar timesquare gelopen en hebben onze ogen uitgekeken...we zijn maar gelijk naar de harry potter expositie geweest want angele is een super fan...op timesquare was het...super om te zien dit is er geloof ik voor 3 maanden....angele was helemaal in haar element...jammer genoeg mog je hier geen fotos maken.

dit had ik op het forum gelezen dus bedankt mensen er was een fan hier heel blij !
we hebben verder nog onze ogen uitgekeken en lekker wat chinees gegeten bij een heerlijk tentje vlak bij ons hotel.
toen we hier wegliepen regende het trouwens maar dat was maar even...de tempratuur is lekker...
wij zijn nou kaaaai kapot en gaan ons nestje op zoeken...
trouwens de trouwerij van william en kate wordt hier met een heel groot festijn gevierd midden op times square...
mensen we gaan lekker in bed nog wat tv kijken en houden het voor gezien...morgen een nieuwe dag...en leuk als je een reactie achterlaat..je hoeft niks aan te maken je kan gewoon op annoniem klikken en een reactie plaatsen..
groetjes marij angele en stacey



16 opmerkingen:

  1. Leuk verslagje, het is net een wii dat ding in het vliegtuig... Moederke ik had toch wel een bredere omschrijving van hp verwacht... Nou ik ga slapen, t is hier inmiddels half 3... Have fun xXx ferry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey Marij oe petekénd hai al verteld over ut K.. rondje vliegen haha, ik zeej al wa zal ze gefoeterd hebbe op zun Tilburgs.
    Kaaileuk verslag hedde al geschreven.
    Veul plezier en we lezen ut wel wir wa ge mee mokt.
    Groetekusssssssss vur jou, Stacey en Angéle van Snietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn er!!
    Het avontuur kan beginnen....

    Geniet ervan!

    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, jullie lopen ginds. Spijtig van het weer, maar 't was hier niet beter gisteren !
    Maak genoeg foto's, die zeggen zoveel meer dan tekst :))
    Groetjes,

    Hilde en co

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig knapte je tijdens de vlucht al op, want als je ook nog eens rondje van een uur moet "hangen" in de lucht, daar wordt je ook niet vrolijk van!
    Maar jullie zijn er, en ik weet zeker dat jullie enorm gaan genieten van alles wat er te beleven valt.
    Have Fun

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stond ook in de krant over die tornado's, gelukkig zijn jullie kunnen landen en kan het plezier beginnen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje jullie hebben wel een spannende vlucht gehad zeg!!
    Marij het is een erg leuk verslag geworden en leuke foto's van times square!
    Ik ben jaloers op jullie hoor.
    Geniet maar lekker met zijn 3 tjes en ik ben al benieuwd naar het volgende verslag met foto's
    kusssssssssssssss Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marij wa bende weer goed bezig.Zo'n leuk verslag alweer!!
    Gelukkig dat ik nie mee ben, want ik heb ook altijd zo'n kotszakske nodig en dan ook van het begin tot het eind........Da rondvliegen boven Canada had ik nie overleefd denk.....Ik moet er nie aon denken.....
    Heel veul plezier, ik volg jullie op de voet vanaf hier!

    Dikke kus Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marij en Co.,

    Wat is het toch altijd leuk om jou Blogs te lezen!! En net als Florida, willen wij dit ook snel een keertje doen, dus dit is een leuk voorproefje!!!

    Blijf vooral schrijven, ik blijf lezen!!

    Groeten en een superweek!! Gr. Doriena van Doorn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. kaai leuk wir marijke ge hed ut er mar druk meej war, ben de carvan nog oant loaie noar kate oant kêke dees leze dus ik heb ut er ok druk meej. Laptop goa meej om het bij te houwe!!! aleekus Miepke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi marij en de rest fijn dat jullie er goed aangekomen zijn geniet er van menskes heel veel plezier dikke knuf en kus van ikke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey sis en aanhang..
    Jullie maken er wat van lees ik wel..nou enjoy and have fun!!

    Sis Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  13. gelukkig dat jullie al goed aangekomen zijn , nu kan het genieten beginnen
    Heel Veel Plezier
    geweldig die verhalen ik kijk al uit naar het volgende

    groetjes Dinet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja hoor de dames zijn in the Big Apple. En meteen al leuke dingen ondernomen. Ik ben heel benieuwd wat de eerste volle dag in New york brengt. Have lots of fun !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kei skôn Marij, zoals je dat kunt beschrijven wat je meemaakt enz. Het zal wel ginne káttedrek zin geweest, dat gedraai boven in de lucht wonnie ? Geniet van deze superdagen bij uncle Sam en heel veel plezier samen, bye,bye Dinie.M.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heeeel veeel plezier verder nog he!
    leuk verslagje ik ga jullie bijhouden!
    Maaak er iets van daar he!

    Dikkekus aan stacey!

    Groetjes Ivana

    BeantwoordenVerwijderen